torsdag 16 januari 2014

closeupfilter och soft focus filter*

testade mina julklappar lite
fick två filter till kameran av mamma och en fjärrutlösare(den har jag inte provat än, det måste jag ta tag i)
från kamda.se

det första är ett closeup+10 filter som funkar ungefär som ett förstoringsglas
så man kan ta riktigt nära saker och få kanon närbilder

jag provade lite på julgranskulorna hos mams först

med mitt vanliga objektiv utan filter
som iofs har ett speciellt zoom objektiv som är väldigt bra men detta är ännu ännu bättre!!


och med closeup filtert
såå coolt!!


iofs blev dessa suddiga men jag har inte riktigt lärt mig hur nära man ska gå osv än;)

det andra var ett soft focus filter och det vill jag inte riktigt komma överens med
det stod att det skulle mjuka upp bilderna och sudda ut mycket man vill ha bort ex vid porträtt fotografering men vi kommer verkligen inte överens då jag känner att det suddar ut allt typ;/
det blir för "drömskt"

diffus stjärna


mer close up:

utan filter

med filter


med filter





vendis fick en Ida docka och här är så nära jag kommer med filtret:


och detta är det närmsta utan:)


tummen upp för closeup filtret alltså=))

Inga kommentarer: