tisdag 2 oktober 2012

jag ska hjälpa dig mamma*

" jag ska hjälpa dig, mamma! "
känns frasen igen
åhh, va sött tänkte jag innan
och praktiskt när små barn vill hjälpa till
underbart
fast inte på riktigt..

när jag suttit i en kvart och lyckligt färglagt Jordgubbslisas hår i exakt rätt nyans och börjar känna mig nöjd dyker den upp
en liten söt knubbig hand med en svart penna i och en benig liten rumpa som placera sig i mitt knä och ler och säger:
-åhh va fiin, jag ska hjälpa dig mamma!!

eller när jag precis fyllt leksaksbacken med alla små pytte saker till leksaksköket och nöjt stoppar in den i hyllan och vänder ryggen till och hör:
åhh, va bra mamma, jag kan hjälpa dig! *krasch boom splash*

när man häller upp ett stort glas juice och det likt en ninja smygit upp en liten bebis bakom en och vrålar:
-vänta mamma ska jag hjälpa dig!
*BIG splash*

eller när jag gjort finaste sandkakorna i sandlådan och stolt letar efter en blomma att sätta i medans jag hör:
-åhh, mamma vilka kakor! Jag kan hjälpa dig!!

fiina lilla duktiga brum;)
vad skulle jag göra utan hennes stjä.. förlåt, hjälp;)
köpa mindre hushållspapper och leva ett betydligt innehållslösare liv;)


Inga kommentarer: