torsdag 13 maj 2010

liite update=)

hon är såå ljuvlig min Ofelia
helt sjuk vad man kan älska någon såå mycket som man precis träffat
hon kom i fredags morse klockan 06:05
efter ett dygns kämpande;)
och en månad för tidigt
men det gick ju bra ändå
hon var en stoor tjej för och vara så tidig
fast det är klart att det var lite kämpigt med andningen
och lillsnäckan förstår inte riktigt hur man äter
så hon har haft sond och vi ligger fortfarande på neonatalavdelningen
och väntar på att hon ska förstå de där riktigt bra=)
det har gått en vecka nu sen vi kom in och det är verkligen tålmodsprövande
två vuxna och en tempramentsfull liten bebis på en yta mindre än vårt sovrum hemma..
daniel kan ju åka iväg en stund och åka hem och sånt men jag måste ju vara här all the time
inte för att jag skulle vilja vara utan henne-jag skulle nog limma fast henne på mig om jag fick haha;)
igår fick vi i vart fall gå en liten runda med vagnen
hennes första utetur och hon var såå fiin i sin lilla rosa kofta med öron som mormor köpt till henne=)
och såå duktig och grät inte alls fast hon inte vill ligga ner själv i varken vagnar eller sängar utan och få ett hysteriskt anfall;)
jag grät däremot nästan på vägen hem i alla dessa tusen uppförs backar
fasiken vilken dålig kondis man har efter allt de här;(
vet inte när vi kommer hem
men vi hoppas på snart snart snart=)


2 kommentarer:

Unknown sa...

Hon är så himla söt Emma! Jag är bebissugen! :-)

Anonym sa...

Helt underbar!

Lucas var med på neo, i 10 dagar. Kändes sjukt att få ta med honom hem sen ;) Precis som om man inte fick det.....
Han sondades med, men jag ammade till honom när han var 5 dagar första gången sen fick han smak för det och gjorde det i 7 månader till ;)

Lycka till med allt! Och fota mycket!

Kram Cissi