tisdag 24 december 2013

tacksamhet*

ikväll fick jag en sån underbart skön känsla
när jag vandrade ut i köket för att göra puffar till brum typ halv elva 
och såg vårt röda hjärta lysa starkt i köksfönstret
en känsla av tacksamhet
och lycka
och jul

det gjorde inget att båda barnen somnade i bilen på väg hem från första julfirandet och vaknade lagom till vi lyfte över de i sina sängar
det gjorde ingenting att klockan var halv elva på kvällen och de levde rövare i vardagsrummet och vägrade somna
för jag hade inga måsten ikväll
och det är kvällen innan jul

jag brukar inte vilja svära här men..
fan va jag ha det bra och är lyckligt lottad
och fan va lyckligt lottade mina barn är

vi har mat så det räcker och blir över
vi har tak över huvudet och varmt och skönt
vi har det vi behöver och mer där till

och vi har varandra=)

läste ett brev som en mamma hade skickat till Stödkassen Blekinge
och blev såå rörd och fundersam
och tacksam som sagt..

att det ska behövas jul för att få en och tänka lite extra
det är väl det som är 
christmas spirit 
julmirakel





Inga kommentarer: