måndag 15 november 2010

en SÅN mamma*

idag när jag var ute och gick slog något mig-
jag har gått och blivit precis en sån mamma som jag aldrig skulle bli
en sån som slaffar runt i mysbyxor hela dan utan ens tanke att byta till nått annat
en sån som har en dotter och stolt visar det genom att ha rosa vagn,rosa overall,rosa mössa och rosa vantar
en sån som har insett att egentid=handla blöjor på maxi UTAN barn
en sån som duschar så ofta hon bara hinner-alltså två gånger i veckan om hon har tur
en sån som därmed missbrukar torrspray
en sån som lever för och skriva meningslösa statusar på facebook exempelvis idag har ofelia ätit,bajsat,badat,jollrat,kravlat etc etc
en sån som gått från att ha en party blogg till att ha en mammablogg
en sån som anser att alla andra med barnvagn eller bärsele är soulmates och får hälsas på
en sån som fortfarande har samma jeans som innan graviditeten fast de inte riktigt passar längre;P
en sån som förmodligen inte kommer att dricka nån större mängd i rädsla för att bli bakfull:O
en sån som  frågar alla vad deras barn väger nu;)
en sån som bara har tid att skriva en sån här onödigt lista sent på kvällen;)

3 kommentarer:

Lisette sa...

Välkommen till klubben!!!! Fast jag kom aldrig i mina jeans igen.. ha, ha.... Kan trösta dej med att det är så kort tid!!! Man vaknar upp en dag och inser att man måste ta hand om sig själv oxå!!! =)

Unknown sa...

tack;) man gör väl det;) ja saaakna dig;P va på lindex ida men de va inte du;P

Jeanette Karlsson sa...

Amen!