tisdag 26 november 2013

fläcktest, buzzador/vanish*

jag är ju en Buzzador som ni vid detta laget redan vet;)
jag får testa saker och även dela ut produkter till andra i min omgivning och sen rappoterar jag om det

just nu Buzzar jag Vanish!


fick hem ett stooort paket produkter häromdan

är ni hemma så påminn mig om jag glömmer att ni gärna får en påse=))

i buzzandet ingår att jag ska göra ett fläcktest
det har jag givetvis gjort;)
en guide och en trasa att fläcka ner till hjälp
lite att kladda med
paprika,te,mascara,foundation,läppstift,gräs,jord,kaffe,olivolja, barnmat och..
vår värsta fiende här hemma
röd fingerfärg!
det går ju inte bort
från NÅTT
hinner det komma i kontakt med nått en sekund är det kört!!
kladd kladd

jag valde att utsätta den för dessa två

vanish förbehandlingsspray och ett pulver man stoppar i maskinen med tvättmedlet som dessutom ska ta död på bakterier

nu stod det i fläckguiden att dessa produkter inte hade en bock för vissa av min fläckar alltså skulle de inte kunna ta bort det men de produkter som hade en bock fanns inte i paketet och mina fläckar var de rekommenderade så jag körde på det ändå

och jag förväntade mig faktiskt att alla fläckar skulle vara putsväck efter först en förbehandling och sen pulver men..
..min trasa såg ut såhär när den kom ut..

foundationen är fortfarande "användbar" alltså kladdig..
annars är det som syns mest läppstift och fingerfärg
lite mascara och det är barnmats "smul" kvar
den är gulare där paprikan och teet var

så nu undrar jag ju om vår maskin verkligen tvättar så bra som den borde eller om det borde gått bort?!?
för mycket i maskinen?
eller så tar vanish helt enkelt inte bort allt..
hmm...
fortsättning följer..
jag ska prova liite mer;)










Inga kommentarer: