onsdag 6 november 2013

Vendis 9 månader*

igår firade lilla donnan 9 månader!!
inte för att vi firade nämnvärt haha men ändå;)
hon börjar bli stoor nu;S
läskigt!
snart är min lilla stor;/

men hon är ju fortfarande rätt liten;)

dock tror jag att hon gått upp nu i vart fall
det känns så
(iofs har jag haft fel innan och tyckt att hon känts jättetung men sen inte visat nånting på vågen men nu är jag nästan säker;) )
det är så långt hopp mellan vägningarna nu
i vart fall när hon gått ner sist
men man kan ju be om och få extraväga om man vill även om vi inte gjort det;P

i vart fall tycker jag att om man tittar noooga så börjar det finnas antydningar till en liten dubbelhaka om än väldigt väldigt liiten haha
och hon har blivit pyttelite rundare i ansiktet också;)

och längden ska bli så spännande och se för det märks att hon blivit längre=)

hon gillar att gå längs med saker och när man håller i hennes händer
hon går med hela foten inte på tåna som Brum gjorde;)
hon har stått nån sekund själv när man släppt henne men än är hon för vinglig, hon har styrkan men inte riktigt balansen än:)

annars är magen fortfarande strulig och hon tål fortfarande ingen mjölk
men i och med att hon ändå inte är bra funderar jag liite på om det verkligen är mjölk eller bara mjölk..
om hon kanske inte tål gluten..eller ägg..
hon har inte ont nu i vart fall och hon är betydligt harmoniskare

en glad liten Norpa med andra ord
som är nyfiken på livet och att lära sig
som gärna bråkar med sin syster och som vet precis hur man retas med henne;)
och som snabbt lärde sig att skrika när hon kommer för nära i hopp om sympati och extrapoäng hos mamma;)
busmus*

1 kommentar:

Anna R sa...

Har sagt det förr, men åh så fin hon är Vendela! :) Albin tål inte heller mjölk...kanske jag redan sagt (?). Men han verkade inte ha ont, istället så hade han blod i avföringen som berodde på mjölken... låter konstigt men när han hade ätit mjölkfritt en månad så var det ingen blod kvar... konstigt det där.
Albin tassar lite lätt på tårna när han går med stöd;) ibland hela fötter och ibland tårta. .. ser lite roligt ut:)