fredag 28 mars 2014

När är det natt hos er? *

Inatt när vendis vaknade vid halv fyra kunde jag inte somna om utan låg och funderade på allt oviktigt som vanligt och då började jag fundera på varför folk säger
- jag var uppe vid fyra imorse!

NÄR TUSAN blev fyra imorse?!?
Då undrar jag när det är natt hos er? 

Och då började jag fundera på när det är natt hos mig..

Förr i tiden hade jag hållt stenhårt på att allt innan 7 är natt och att natten troligtvis börjar efter tolv..
Men på sistone har nån liten odåga ändrat detta en smula, inga namn nämnda..vend..host*
Och nu skulle jag nog mer säga att det är natt innan halv sex tiden!
Det håller såklart inte min minsta med om men jag är i vart fall död i den vevvan..

Och förr somnade jag inte förrens efter tolv men nu har jag oftast däckat runt tio och får panik om klockan närmar sig elva så elva får väl bli natt dårå!
Det håller inte alltid min stora med om men som ovanstående- jag är alltid död i den vevvan!

23:00-05:30 med andra ord!

Så fyra INATT svävade mina tankar ut hiskeligt- tur vendis sov till kvart över sju;)

När är det natt hos er??

1 kommentar:

Elina sa...

Haha, bra fråga och så kul att du också har såna där spontana funderingar :) Men jag säger nog 24.00-5.00 :P