tisdag 11 mars 2014

tänk om jag glömmer..*

en av mina största rädslor..
att jag en dag kommer glömma
hur de luktade
deras första ord
första steg
hur de lät när de pratade
deras små påhitt och historier
glömma deras första kärlek, första tand, första sjuka..
det är därför jag fotar, skriver, antecknar ALLT
överallt!
på flera ställen, maniskt, så om den ena boken försvinner finns det i tre till
på min externa hårddisk och på min dator, i kameran och mobilen
försvinner det kan jag hämta det här på bloggen
den är en backup liksom
och ändå hjälper det inte

det går inte att spara lukter
brums kattungslukt..den skulle ligga i en burk med lock man kunde öppna när man var ledsen och trött för att pigga upp en..
när hon är 15 och vrålar att hon hatar en, skulle jag plocka fram den..sniffa lite..minnas..
vendis lilla röst som pratar sitt obegripliga språk som låter lite asiatiskt haha..
plocka fram och lyssna när hon är vuxen och har egna barn och flyttat för länge sen..
brums lilla röst som på de mest konstiga ställen mest märkliga tillfällen säger "Mamma, jag älskar dig"
som idag på snurrgungan-bland alla barnen i lekparken
vendis första steg-i vardagsrummet-när min kamera vrålade slut på minne, stapplandes i pyjamas 10 månader gammal..


jag vill aldrig glömma
alltid minnas



denna ofantliga kärlek
att man kan älska så mycket utan att gå sönder

ber för att jag alltid får vara med
alltid finnas där
alltid minnas

Inga kommentarer: