lördag 13 februari 2010

"passa på"

hi
idag har jag "passat på" och tagit en sovmorgon innan bebisen kommer
som alla så fint uttrycker sig jämt!
och jag undrar lite över det där "passa på"
menar de då att jag kan "passa på" och ta så många sovmorna nu att det liksom räcker hela livet sen..
konstigt för jag hade ingen aning om att sånt gick och utnyttja i förtid
och ändå få samma effekt;P
**
det är som att alla säger att vi ska "passa på" och äta ute och gå på bio så här innan bebisen för sen har vi inte tid
det känns ju också lite konstigt
för inte kan jag väl lagra den maten tills efter och plocka fram och njuta av
och att gå på bio bara för görandets skull känns varken roligt eller ekonomiskt..
**
jag är väl medveten om att det kommer att bli en enorm förändring och att mitt liv aldrig kommer att bli detsamma..det jag däremot inte är medveten om är exact HUR stor omställning det blir-det kan jag ju omöjligt veta eftersom jag inte har barn men allt det där ser jag som en underbar utmaning och en förändring till det bästa nånsin
jag veeet att ni menar väl..det låter bara så dumt ibland;P

Inga kommentarer: