tisdag 15 februari 2011

tårta*

Gårdagens bakande i bilder:
smält 500 gram mörk choklad i vattenbad
vispa 3 ägg fluffiga


koka 3msk grädde och 2 dl mjölk
blanda ägg och choklad

blanda i den varma grädden/mjölken

i med det i en form

hyst in i ugnen
(och här började problemen för i receptet stod det att den skulle vara inne en halvtimme i 95 grader..och det blev ju ingen kaka av det-inte ens lite halv fast så jag vred upp till 195 och voila!)

pussa den söta ungen som letar smulor på det smutsiga golvet
vispa jordgubbsgrädde=)
ta fram jordgubbarna

vispa chokladmousse

plocka ut kakan och gör INTE ett fult hål i den genom att peta på den med fingert;P
hjärtjordgubbar..hmm..
riv choklad

pussa åter igen den söta ungen som nu förflyttat sig till under bordet för bättre lycka i smuljakten
brums present till daniel=)

inslagen i passande prinsesspapper;)
karamellfärga grädden

lägg på moussen på chokladkakan och låt stelna i 30 minuter
dekorera!
lägg INTE rosa pluttar av grädde som är gjorda med en hemmagjord spritser på för det blir fult;(

för och vara den första få ja väl va nöjd;P

slog in den i present såklart;)

spännande*
han hade dåligt samvete för att han inte köpt nått till mig,
kan han ha!!;P haha;)

granskar och blir väl godkänd!!
lycklig gottegris*
alldeles för mycket choklad för min smak
men så var den ju inte till mig;)

3 kommentarer:

Anna sa...

Den ser ju faktiskt väldigt god ut:) Jag tänkte att jag ska ge mig på att göra min FÖRSTA tårta någonsin på Fredag ;D Heeeelt själv! haha!:) Frusen daim cheesecake ska det bli:) Det lär väl sluta i en enda stor olycka ;) Men jag tänkte öka på mina husmors-poäng lite ;D

Unknown sa...

det tycker jag;) cheesecake kan vara de godaste som finns!!

Jessika sa...

hahaha ja e seriöst impad över dina kökskunskaper alltså.. ;))