onsdag 2 mars 2011

arg!!!*

jag är ruskigt arg just nu
för 2 veckor sen annonserade en av de klädessidorna jag "gillar" på facebook
att de reade ut den klänningen som jag kikat på innan och velat ha
skit bra tänkte jag och gick in på sidan och kikade
jo den fanns i grå i både s m och l
kanon tänkte jag och beställde den
det var förbetalning där och dum som jag var betalade jag in 128 spänn som det skulle bli
allt var frid och fröjd

på kvällen missar jag ett samtal från ett konstigt nummer och slår upp det på hitta.se
det är det företaget
kollar min mail och har fått mail ifrån de
hon skriver att den klänningen inte finns i grå utan är helt slut i alla storlekar
men att hon har en svart (det stod det inte på sidan) i s
och att hon kan skicka den istället
jag frågar om  de e stora i storlekarna för annars går det absolut inte och hon svarar att de är normala
jag skriver att då går det inte och undrar om de sätter tillbaks mina pengar
inget svar

dagen efter får jag ett mail där det bara står att min beställning har uppdaterats
jag messar och frågar än en gång om de sätter tillbaka pengarna-inget svar

5 dagar senare skriver jag åter igen och frågar och får då ett svar-
-har vi fått ditt kontonummer?
jag svarar att det har de inte fått eftersom de inte svarat på mina mail och jag ger de mitt kontonummer
jag får svaret att jag missade mitt clearingsnummer och jag skickar det till dem.

igår hade de gått ytterligare 7 dar så jag mailade åter och frågade men inget svar

jag blir såå jävla arg rent ut sagt
visst det är ingen stor summan men så få det ju liksom inte vara!!
hur tänker man på företaget när man gör så?!?!?!

om det här inte löser sig kommer jag ju definitivt varna allt och alla om det företaget och definitivt lägga ut det på nätet och facebook för vem fan vill bli lurad så?

vad gör man??

4 kommentarer:

Lovisa sa...

Man anmäler dem till konsumentombudsmannen eller polisen, det går alldeles utmärkt att göra en sån anmälan. Spara gärna alla mail och all information om när du pratat med företaget. Så får det verkligen inte gå till! Vilken sida var det?

Unknown sa...

oki det gör de? va bra! jag får väl maila och tala om att om de inte sätter in pengarna snarast så kommer jag att göra det. visst de e en liten summa men ja bli så jäkla arg för de ska inte vara så! har mailen kvar och överföringskvitton går att trycka ut på internetbanken:) missäy heter den-inte beställt där innan men har varit med i en del tävlingar från de och många bloggar gör reklam för dem så jag antog ju att de var seriösa;( tack så jätte mycket för hjälpen=)))

Lovisa sa...

Det var så lite så. :) Sen är det ju så att det inte spelar nån roll hur stor summan är, har du inte fått vad du ska så ska du ha dina pengar, om det så är en femma! Tror många företag vinner en massa pengar på att folk inte orkar ordna såna saker.

Unknown sa...

ja jag känner med de! tror oxå att de gör de o så orkar inte folk ta tag i de- de gör ju inte jag heller egentligen men nkänner jag att de inte få va så och att jag har en skyldighet att se till att de inte kan fortsätta och göra så mot andra! ska skriva till de och säga till på skarpen så få vi se vad som händer:)