måndag 7 mars 2011

en småbarnsmammas bekännelse*

En småbarnsmammas bekännelse!!

idag..
jag kommer inte i något par av mina gamla byxor jag hade innan ofelia..
inte ett par..lr jo..baggy jeans men det räknas ju inte..de kunde ja ju tom ha när jag var gravid;P
provar nästan alla par innan jag ger upp och inser att det är lönlöst och sliter tag i treggingsarna
(kan vara den bästa uppfinningen någonsin, var var det innan??)
jag lever i mina såna..
funderar på om jag skulle ta och köpa ett par jeans som faktiskt är lagom NU och inte när jag gått ner de där tio kilon som jag vill bli av med..lr 15 kilona fast som tom jag inser är önsketänkande..jag kan ju köra på stretch i vilket fall..

när vi ska gå ut vägra ofelia släppa leksaken hon har i handen..en McDonalds leksak som jag fått nån gång när jag ätit happy meal
( nä, ofelia äter inte det..än..)
jag får dra igenom overall och allt med leksaken i handen..hon ska ha den med sig..
toppen!!
nu kommer ju alla förstå varför jag är tjock i alla fall..
vi är en sån familj som lever på mcdonalds mat såklart en sån vars barns enda leksaker är happy meal leksaker..
jag ber till gud att hon ska släppa den innan vi hinner fram och träffa de andra mammorna..
det gör hon..puh!!

vi har gått ungefär halva vägen när jag kommer på att jag glömt borsta tänderna..
nooo!!
inte för att jag ätit nått-
jag börjar ju varje måndag med nya friska tag och pulver shakes;P
men ändå..
fräscht..nog för att vi inte har nått vatten men ändå-
det har faktiskt helt ärligt inte hänt innan jag lovar!!
så vad gör man?
jo man rotar i fickan efter halstabletter lr tuggummi..
hittar inget av det men däremot ett läppglans med melondoft
KANON!!
smetar in hela läpparna..nu kommer alla som kommer i närheten av min mun känna doften av den söta sliskiga konstgjorda melonlukten..typ som när man var 14..

vet ni vad nackdelen med kletigt läppglans är??
om det blåser ut och man har nedsläppt hår klibbar det konstant fast i läpparna..
det blåser ute
såklart!!

det är inte så praktiskt med höga svarta snygga stövlar om man ska gå långt
inte alls tom..
risken att man får blåsor på hälarna och tånaglarna borra in sig i varandra bli så mycket större då..
det börjar kännas redan på vägen till milla..
skönt-då vet jag med säkerhet att det kommer göra 100 gånger ondare på vägen hem..
40 minuters smärta dit och 40 minuters ännu större smärta hem..
vill man vara fin får man lida pin..

jag lyckas avstå kladdkaka på mamma träffen
men eftersom jag ätit väldogt lite är det inte lika lätt några timmar senare när milla bjuder på blåbärspaj..
och glass..
där gick denna veckans starka start åt skogen..
resonerar snabbt att det är lika bra och äta upp chipsen som ligger här hemma också då när jag ändå är i farten så de inte läskar mig resten av veckan..
helst hela påsen-annars småäter man ju..
tur det är en maxibag som vi skulle haft i lördags;P

vad trött jag blir!!
imorgon ska jag handla jeans som är lagom NU
och 1 års present till Haylie
och förmodligen äta på McDonalds
och antagligen inte gå många meter mer än vad som shoppingen krävs..
och ha kvällsångest..
;P


Inga kommentarer: