måndag 1 oktober 2012

fast inte på riktigt*

brum avslutar typ alla meningar med:
-Fast inte på riktigt!
just nu..
typ:
-Jag vill ha gröt,mamma,fast inte på riktigt!
-Jag vill ha en smörgås, fast inte på riktigt!
-Den är god, fast inte på riktigt!
-Jag älskar rosa, fast inte på riktigt!
-Jag vill se Snövit, fast inte på riktigt!

jahopp, och hur ska man då veta när det är på riktigt liksom?!?
vill ungen ha gröt eller inte?vill hon se snövit?gillar hon den rosa tröjan?ska hon ha en smörgås?var den god?etc..

värst är ändå kommentarer som
-Jag älskar dig mamma, fast inte på riktigt!

jaha, men tack då..eller nått..

1 kommentar:

elin sa...

Haha lisa är precis likadan...fast i bland byter hon ut den meningen mot jag skojar bara...
Mamma jag vill ha dricka, nä skojar bara.........
men mamma ge mig dricka då...men du ville ju inte ha..jo de vill jag. Jag skojar ju bara...ehh va?