tisdag 2 oktober 2012

lilla diktatorn*

igår var en tuff dag..
Brum var på sitt allra gnälligaste humör och jag på mitt alldra dåligaste tålamodshumör..
allvarligt trodde jag att jag bitvis skulle lägga mig ner i fosterställning och helt enkelt inte kunna resa mig upp igen på kvällen-
men det gjorde jag inte, jag överlevde och väntar med spänning NOT* på hur prövande det kommer bli med två;P

i vart fall..på kvällen gick vi igenom alla våra fem minuters "lekar"
först rita med tuschpennor som personligen är min favorit-
det innebär minst framplockning, minst stök, minst bråk och jag får utöva min otroliga konstnärliga sida;)
blev ingen bild på det för jag var strängt upptagen med och måla JordgubbsLisas hår rött och Hemulens fåtölj grön;P

sen lera som är Daniels favorit (han var inte med ska poängteras)
och det som tar kortast tid
vi häller ut alla grejer, jag får kavla ut alla leror en efter en,brum trycker en form i de och så ska vi tydligen plocka ihop
röra*


sen pärlorna
det pilligaste,stökigaste och tråkigaste
missförstå mig inte-
jag ÄLSKAR och pärla, om det ändå hade vart det jag hade fått göra!!
men noo, det ska kastas pärlor, gärna läggas en hel näve mitt på min bil jag precis börjat på;(
för att inte tala om att hon ska bestämma hur många pärlor jag får ha och i vilken färg;)
gääärna plocka bort alla rosa mitt i allt för de e fiiina, fast inte på riktigt!!
mm, ni fattar;P



jag satt kvar en stund när brum flytt fältet bara för att få pärla liite men det tog inte lång tid innan "någon" kom med sina små händer och plockade pärla på pärla och till slut vände den upp och ner på bordet

joo, jag älskar mitt barn ofantligt!
fast på riktigt;)

Inga kommentarer: