tisdag 11 februari 2014

5.2? *

idag såg jag en sån intressant dokumentär om 5.2 dieten
har länge vart spänd på och prova den men inte kommit igång
men eftersom ingen frukost slunkit ner och det ändå var tisdag så tänkte jag- why not!
tisdag och torsdag blir mina fastedagar och jag ger det några veckor så får vi se;)
så himla intressant vad det gjorde med kroppen och hur det kan påverka minne och sånt
jag har apdåligt minne och är livrädd att det ska bli sämre
att fasta kunde göra mycket för det;)
om man kollar på råttor-poängterade de;)

fastdag1 var inte såå tuff
vi hade ändå daniels pappa här på besök och firade vendis och jag slängde ihop en kladdkaka och grädde och hade fyra sortens kakor men nopp inte en enda slank ner
mitt problem är ju dock inte socker utan fett
men vi hade en öppnad påse chips som är min last i livet
och den hivade jag under dagen utan att smaka ett enda;)
2 påsar nutrilett och 2 koppar kaffe är det enda som slunkit ner
vet inte om det är det bästa direkt men eftersom jag bestämde mig så hastigt har jag ju inget lågkaloriit förberett
får kolla upp recept på nätet så jag kan käka nått dessa dagar med=)
looove sallad så kan ju se om jag kan hitta något sånt kul
har nån tips får de gärna tipsa
visst har jag vart hungrig men inte så jag dör och tanken på att jag får äta imorgon håller mig uppe riktigt bra;)
dock har jag huvudvärk så dricka mer är ett tips till mig själv inför torsdag!!

anledningen till att jag skriver det i bloggen är för att peppa mig själv
det är svårare och ge upp när alla vet haha;)

får givetvis forska lite mer kring det här:)

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag har en bok om 5:2 kan varmt rekomendeera den! mamma köpte den till mig för att jag skulle komma igång. har testat mycket men har inte orkat bry mig förrän nU! där får man recpept. kalorieintag på de olika rätterna, vad du bör äta på fastedagarna osv osv.
den heter 5:2 kokboken. kostar 199kr! finns på maxi!!
ett litet tips på vägem
lycka till!!

Anonym sa...

glömde även säga.. drick mycket vatten!! då slipepr du huvudvärken + yrsel!

Anonym sa...

glömde även säga.. drick mycket vatten!! då slipepr du huvudvärken + yrsel!