måndag 24 februari 2014

det där dilemmat*

ibland finns det inga riktigt bra ord för vad man vill säga
kanske av den enkla anledningen att man inte riktigt vet själv
varje dag är ett dilemma-varje bild
gör jag rätt gör jag fel
spelar det någon roll
kan man göra rätt kan man göra fel
skulle jag ta lika mycket underbara bilder om de bara hamnade i en mapp på min tröga dator
eller som en utvald papperskopia i ett album i källaren
skulle det betyda lika mycket
jag vill ju tro att jag gör det som är bäst för oss
på en lagom nivå
utan allt för mycket personligt
det kanske märks nu för tiden
att det är mer bilder mindre personligt
en bild på mina glada barn kan inte skvallra om en hemsk natt eller trots eller fysiska problem
vem som helst kan ta en bild på mina barn men vem som helst kan inte veta om de har haft ont i magen hela natten eller ställde till med en scen vid middagen
å andra sidan är det tråkigare här
det verkar lite som att i och med instagram ebbar fler och fler bloggar ut
jag älskar instagram-det är såå enkelt, det går såå fort
men jag älskar min blogg också
så jag måste tro att jag gör rätt




fjärrutlösaren blir bättre om avståndet är rätt haha
men den är helt ok, jag har saknat en sån;)

2 kommentarer:

Anna R sa...

En väldigt stor skillnad på din blogg och instagram är ju faktiskt att man får ta mer del av hur ditt liv som tvåbarnsmamma är HÄR. det blir mer personligt och ja, jag gillar att kunna gå in här och läsa. När man själv har barn så tycker jag desto mer om att läsa om hur andra har det som också har barn. Och många gånger kan man känna igen sig i saker som du skriver om. Och därmed faktiskt får höra att man inte alltid är ensam om vissa tankar och funderingar. Allt är inte en dans på rosor , och kan inte alltid vara det heller. Men tyvärr är det inte många som är öppna för att prata om sånt. Som du faktiskt gör mellanåt. Så jag hoppas för sjutton inte att du stänger ner bloggen!!

Unknown sa...

det blir jag väldigt glad av att få höra=) tack!!