onsdag 9 april 2014

Ångesten*

Jag börjar få sån panik nu- ångest..

ALLA frågar när Vendis ska börja på förskolan och vad jag ska göra till hösten!!

Jag svarar lätt att vendis börjar i augusti - jag önskar så innerligt att jag kunde svara lika lätt och ångestbefriat på den andra frågan!

Jag vet inte vad jag ska göra.

Men jag vill verkligen inte vara arbetslös;( 

Jag har varit det så länge nu.. Arbetslös och föräldraledig..
Jag vet inte hur man gör något annat
Jag vet inte vad jag kan
Jag har tappat precis allt självförtroende jag hade innan
Jag känner mig värdelös

Jag hatar det- jag HATAR det

Jag som var så självsäker innan- som kände mig trygg i vad jag gjorde- som mådde bra
Det var lätt att ta det ifrån mig

Jag hatar att leta jobb och inse att ingenting passar mig och även om det gör det vill de inte ha mig

Många intervjuer senare.. Ett cv som känns som någon helt annan
det måste ju göra det i dagens läge för på dagens arbetsmarknad duger ingen vanlig människa och det sista man får vara är mänsklig

Så jag tänker plugg
Så inser jag ganska omgående att jag bor i helt fel del av Sverige och att allt sånt bara är anpassat för människor som bor längre uppåt eller är flexibla och kan flytta typ till Umeå..
Inte en tvåbarnsmamma i Blekinge..

Jag har varit hemma i snart fyra år!
Det har varit underbart att få så mycket tid med mina barn och jag fortsätter såklart jätte gärna att få spendera mycket tid med de varje dag
Men jag måste göra någonting annat också
Jag måste få känna att jag gör något
Jag måste få vara någon annan än mamma

Emma..
Vem det nu är och vad hon nu gör..


1 kommentar:

Martinique sa...

Känner igen det där väldigt mkt..