torsdag 24 april 2014

Nattningsrutiner*

Jag har de senaste dagarna försökt mig på nya sovrutiner på lilla marodören här hemma!
Jag tycker att det funkar dåligt med nattningen- hon har nattats i min famn för det är enda stället hon somnat på och hon har börjat vakna när man sen bär in henne i sin säng, så nu kände jag att det är bäst om hon åtminstone somnar i sin säng!

Vi har försökt typ 5 min metoden innan men det går inte alls då hon skriker tills hon hyperventilerar och sen inte går o somna alls!

Nu provade jag och sitta inne hos henne bredvid sängen och första kvällen protesterades det hej vilt i 45 min men ingen hyperventilering. De andra har gått olika men alla bra- en natt tom somnade hon själv eftersom jag var tvungen och gå ut och göra en sak och aldrig behövde gå in igen!

Allt kunde med andra ord vara strålande och solsken om det inte var för att hon har börjat sova sämre om nätterna:/ 

Innan har hon 9 av 10 nätter sovit själv i sitt eget rum i sin egen säng och vaknat först på morgonen men nu- NU vaknar hon plötsligt varje natt och är ledsen och vill ligga hos mig;/

Slump eller samband?
Blir det bättre?
Så mycket är ju inte nattningen värd att den förstör natten sen för alla..

Gaah, dessa envisa små filurer vad de kan böka med allt!!!


Inga kommentarer: