tisdag 1 april 2014

Kärleksförklaring till min snart fyraåring*

När blev brum så stor???

Och hur gick det till? Och är det verkligen vi som uppfostrat och skapat denna lilla underbara snart fyraåriga varelse?

Om en månad är hon fyra år!!

Idag när jag satt och tittade på henne när hon skuttade runt såg hon så skrämmande stor ut!
Ibland tror jag inte hon har växt ett uns eller lärt sig nånting och så tittar jag på en bild från ett halvår tillbaka eller lyssnar när hon pratar på en video i mobilen och inser att det är galet vad hon växt och lärt sig på den korta tiden!

Hon är så galet fantastisk och hon kan så himla mycket saker jag aldrig trodde man kunde när man var snart fyra år!
Jag kunde då inte alla färger på engelska när jag var tre och inte kunde jag räkna så långt på engelska heller- det har hon kunnat lääänge utan och skryta haha 
Och varje dag visar hon nya saker hon lärt sig- hoppa på ett ben, måla kanonbra, hjälpa till med sin syster etc etc..

Och hon är verkligen en liten människa nu, en tjej- ingen bebis och ingen småtjej utan en tjej- utan små framför..
Och det är galet för jag minns det som igår när jag höll den där lilla mini saken en månad för tidigt i min famn och insåg inte bara att hon inte var en Moltas och att vi skulle bli tvungna och sluta säga Molles rum och Molles saker till allt utan också att hon var den vackraste varelsen på jorden och att hon var min!

Det är hon fortfarande- min och den vackraste varelsen på jorden!
Vilken klyscha! tänkte jag innan jag fick barn! Det säger alla om sina barn!
Nu tänker jag två saker: 
Hell yes att hon är och vad jag önskar  att alla sa så om sina barn så att alla kunde bli lika älskade och uppskattade!

Att vi gjort henne! Insane!


Inga kommentarer: