lördag 5 april 2014

Ett års trots*

Jag börja misstänka att min minsta dotter inte alls har ont nånstans utan bara är inne i en trotsperiod/utvecklingsperiod/testperiod vad man nu väljer och kalla det!
Jag kallar det trots eftersom man alltid gjort det men lägger ingen skuld på barnet pga det utan det känns bara mest naturligt för mig och säga det:)

Hon är arg och ledsen mest hela tiden och hon har hittat en ny nivå i sin röst som för hennes mors öron är väldigt skärande;p
Hon är så frustrerad denna lilla lilla människa!! Och det är i princip omöjligt och veta vad hon vill, till 90% vet hon nog inte det själv vilket gör det hela ännu mer svårt. 
Inget är bra och det är bara jag som gäller, hon har blivit om möjligt ännu mammigare och Daniel är förpassad till dödslistan typ;/ 
Hon blir superavis på sin storasyster om hon sätter sig hos mig och det är ju inte rätt. Brum är världens tålmodigaste storasyster men det är ju inte rätt att hon ska kasta sig under sin lillasysters skräckvälde;) 

Att googla det gjorde mig inte lugn över att det ska gå över inom en snar framtid heller- många barn var såna efter år...och visst har de perioder hela tiden, så är det ju med barn men man glömmer ju mellan varven märkligt nog!!
Jag minns inte hur brum var faktiskt! Får väl gå tillbaka och läsa- med henne skrev jag dagbok och var noga och dokumentera allt;)

Jag tröstar mig med att hon verkligen är världens charmigaste lilla tjej mellan utbrotten och så söt att klockorna stannar!!

Inga kommentarer: