lördag 14 juli 2012

oh herre gud*

gode tiiid vilket schåå de har vart idag;O
vi ska ju åka till Tosselilla på lördag med familjen Moilanen/Antonsson och eftersom jag är som jag är just nu kom jag häromkvällen på att det vore jäkligt skönt och slippa stiga upp mitt i natten för och vara där mellan tio och elva på morgonen
(man måste det då det är genom daniels jobb och biljetterna är förbetalda)
och då skulle man ju kunna sova över istället så slipper man de!!
så kom vi på att det dessutom lär vara trött och gnälligt när vi är klara där så det kunde vara ännu nicare och sova även natten efter!

Invigde kort och gott planerna för övriga inblandade och alla gillade ideen
såå..
igår tog jag äntligen mig tid och titta på nätet efter lämpliga platser
och hittade en
bra då skulle vi boka idag

lättare sagt än gjort
man kan ju vara liite bättre ute i tid liksom..

well, jag och brum åkte hem till de-milla gick in på datorn och bokade en stuga te de och så skulle jag boka
stopp!!
slut på stugor;(
PANIIIK!
avbokar i hundranitti..betalat och allting;(
100 spänn i avbokningsavgift..jaja..

fortsatte leta..
det gick från stuga till vandrahem till husvagn till typ "har ni en gräsplätt vi kan sitta på och sova" typ;P

ringt halva skåne..
pratat med massa-alla säger samma sak:
.fredag till lördag har vi men lördag är fullt!
ok, vi bestämmer oss för och tänka om och bara ta fredag till lördag
-hej det är den där emma igen!!
-åhh hej emma hur går det för dig?
liite pinsamt börja de bli;P
-vi har ångrat oss..
-vilken tur att vi har ETT rum kvar då!!
där brast det!

till slut bara för att prova testar jag de första stugorna vi avbokat igen
och då säger nätet att det finns
får ett bryt och ringer
jo det finns, inga problem, vi har reservstugor och husvagn och grejer så bara kom ni!!
WHAT!?!
ok..

så nu har vi en stuga ev två eller en husvagn eller reservstuga..
känns inte jättetryggt men Kaj försäkrade mig om att vi skulle slippa ligga under bar himmel;)
lagom flummig incheckningstid och info men men personligt ,de kan man ju inte säga annat än haha

betalt och klart
det blir en intressant semester-de vill jag lova;)
spännande spännade

fortsättning följer..

1 kommentar:

hanssonfamily sa...

vi va på tosselilla förra veckan och då bodde vi på svampacampingen som ligger precis brevid tosselillas ingång och den va bra. det är husvagnar man hyr 400 kr per natt! ingen lekpark eller så och kanske inte världens freschaste men helt ok för pengarna..och slippa köra dit gjorde med mycket!! om det skulle köra i hop sig igen så ring dom.. kan aldrig tänka mig att de har fullt=) hihi