söndag 1 september 2013

astrid lindgrens värld*

jag har ju glömt berätta om Astrid Lindgrens värld ju!!


vi var ju där nu i sommar och vi var jättenöjda=)
både kids och vuxna;)
det enda jag har och klaga på var att det var väldigt obarnvagns vänligt;P
man fick inte ha vagnen med sig nånstans typ, liite jobbigt men paps och daniel hängde gärna vid den och tog deet lugnt ibland;)
Lottas hus var ju något vi pratat mycket om men Brum var nog lite för liten för och förstå att det var där det spelades in och att hon inte bodde där på riktigt osv;P
ingen super höjdare för henne med andra ord;)

busbrudarna

det var en del folk där..
Ronja Rövardotters borg var ju något mer imponerande än när vi var där när vi var små;)

mattis och lovis

ronja och birk

brum har aldrig tittat på Ronja i princip så hon hade nog ingen aning om vilka det var;)

men Pippi hade hon såklart stenkoll på;)

vi bestämde att vi skulle titta på Pippi teaterna första dan och Emil andra då de gick samtidigt



Karlsson på taket

Emil i Lönnebergas skådisar var verkligen kanon bra!!
vi såg inte teatern men de hade ju ett litet skådespel innan de kom och var i området precis som alla andra karaktärer och det var riktigt bra!
vi blev jätte taggade inför teatern dagen efter
(som vi tyvärr inte såg, det regnade som tusan och kidsen grät och frös och ville bara hem efter en stund så vi fick helt enkelt hoppa det;/ )

emil var jättelik och emils pappa pratade precis som han gör i filmen;)


norpa var på strålande humör;)

moffa bus*


enda bilden på mig från dag1;P

vi bodde i stuga på deras camping
smååå stugor men det var mysigt=)
vi blev grannar och det var ju jättebra bra=))

brudarna öppnar sina skattkistor=)

och spelar boccia

norpa inspekterar gräset

den där anders/moffa köpte grisbjörnar till tjejerna;)
brum var/är dock sur att de inte ser ut som i filmen-hon är inte alls glad i sin tyvärr;/
jag troor de ser ut så här i boken va?!? men det hjälper ju knappast..

dag två regnade det
mycket..
jag hade förberett mig och brum på det med regnjackor och stövlar men övriga sällskapet var inte lika förberedda-därav inga regniga bilder på de haha även om jag är suuugen;)

som sagt blev det bara en kort visit dag 2 innan vi begav oss hemåt




Inga kommentarer: