söndag 15 september 2013

lördagskvällar o nätter-nu/då*

tjaa.. lördags kvällarna/nätterna ser ju som sagt inte direkt likadant ut längre..

lördags kväll klockan 21:00
DÅ: ska jag ha den röda lr den svarta klänning på mig på krogen? den röda är ju finare men den svarta gör att man ser smalare ut..lockar eller plattat hår...hmm...vi tar ett glas vin på det!!
NU: ska jag lägga storasyster eller lillasyster först? för ja, de är klarvakna båda två..klockan nio..en lördagskväll..när daniel jobbar natt..den stora har lättare för att roa sig själv..hmm...vi värmer en flaska välling!

22:00
DÅ: gaaahh!!bråttom bråttom!!man ska ju gärna hinna äntra förfesten innan den är slut..valet av klänning var inte svårt trots allt-det blev den svarta efter att den röda fått ett glas vin över sig..på tal om det..vin!!
NU: nähä..här var det då INTE bråttom med att sova..ger upp och lockar in den stora i sovrummet och försöker sig på och natta båda samtidigt under sagoläsning. Det förslaget mottages lyckligt och uttrycker sig i glada skrik, bus och runt rullning i sängen..

22:15
DÅ: hahahahaha! hysteriskt roligt att jag snubblade på mina skyhöga klackar!!hysteriskt roligt!!
NU: buääää! hysteriskt!! ger upp och sätter lillasyster i babygymmet och försöker natta storasyster i sin säng. Det går bra i tio minuter sen protesterar lillasyster..högt och tydligt..storasyster bara flinar..

22:30
DÅ: framme!! bästis däckar i hallen-skakar hysteriskt för att få liv i!!wihoo, let this party started!!
NU: snälla gode gud låt nån av ungarna däcka-på golvet i soffan-i köket-anywhere!!bara nån däckar!!
provar och natta lillasyster medans storasyster åter sitter i soffan..det lyckas och lyckan är total, operation storasyster påbörjas!

22:45
DÅ: " Händerna i taket såklart!ska vi riva hela haket såklart!!!"
NU:  "När trollmor har lagt de elva små trollen..."

23:00
: är det för tidigt och gå ut? har folk kommit ut än? vem ringer taxi?
NU: inte en dag för tidigt somnar storasyster och ehh kvällen är min!! dags för egentid aka borsta tänderna och spela candy crush i sängen tills jag stupar!

23:30
DÅ: var är taxin?
NU: Stupad!

02:00
DÅ: är det redan slut? men vi kom ju nyss?!?
NU: tassande små fötter i storlek 24 in till sovrummet, var nusse med?

02:30
DÅ: Nattamat!! 
NU: Nattamat-för lillasyster..
och leta upp nusse..
och vagga av och an av och an..

03:00
:  Efterfest på eran balkong!!
NU: ..vagga av och an av och an..

04:00
DÅ: Jag ger upp! sooova..zzz..
NU: Jag ger upp..lillasyster har väckt storasyster 15 gånger och nu är båda klarvakna igen..försöker natta storasyster i sin säng igen, lillasyster vrålar..var är nusse?

04:30
: zzzz..
NU: zzz- ståendes vaggandes en bebis med ett halvöga på storasyster..vi går in i sovrummet igen..är nusse med?

05:00
: zzz
NU: zzz- för kidsen, mamman har gett upp för länge sen..


Inga kommentarer: