måndag 23 september 2013

pocahontas&paprikor*

Nattningsprat:

Ofelia: Mamma, när jag blir stor och inte är storasyster längre då ska jag önska mig en bebis. och så får jag en bebis och vet du vad hon ska heta då?
Jag: Nä..
Ofelia: Hon ska heta Vanessa!
Jag:Åhh va fint!! vet du, när mamma blev stor och önskade sig en bebis så fick hon en och vet du, då döpte hon henne till det finaste namnet i hela världen, Ofelia!
Ofelia: Det var jag!Tadaa!! Meen..varför heter jag Ofelia. Jag vill inte heta Ofelia, Ofelia e trååkigt!
Jag: Nä, det är det vackraste namnet i världen och allt annat än tråkigt-det är ovanligt! jag vet ingen annan som heter Ofelia!
Ofelia: Varför fick jag inte heta Herkules?!??
Jag: därför att det är ett pojknamn..
Ofelia: Då vill jag heta Pocahontas! Pocahontas är inte tråkigt! Ofelia är tråååkigt!!

tio minuter senare..

Ofelia: Om man har en stor paprika, då kan man ju ha den som en stol. Alltså jag menar en jätte jätte stor paprika. då kan man sitta på den och då bli det en stol!

Jag ligger och funderar en stund över om hon är övertrött eller om det har slagit runt..

Inga kommentarer: