fredag 5 augusti 2011

nejsägare*

jag har vart hemma i cirka 2½ timma och det har bara låtit så här-
- nej gå in ut vi ska vara inne, nej låt bli dörrhandtaget, nej rör inte kylskåpsmagneterna, nej spotta ut kylskåpsmagneten ur munnen, nej riv inte ner det pappret, nej mamma vill inte borsta håret, nej sitt still och ät, nej sitt ner i matstolen,nej om du inte sätter dig ner på rumpan får du inte äta mer,nej det är mammas mat, nej det är pappas mat, nej spotta inte ut maten, nej jag sa inte att du skulle spotta,nej kladda inte i mammas mat, nej kasta inte mat på golvetnää man måste tvätta sig när man ätit, nej plocka inte ut alla dvdfilmerna ur skåpet, nej plocka inte ut alla sakerna som mamma plockat ihop, neeej ställ tillbaka alla dvdfilmer igen, nej rör inte tvn,nej stäng inte skåpet när mamma håller på och lägga in dina kläder, nej akta du klämmer mammas huvud,nej akta fingrarna i lådan, nej du klämmer ju dig snart, nej riv inte ut de ny vikta kläderna, nej vad ska du upp i sängen och göra, nej hoppa inte i sängen, nej du trillar ju ner om du gör så,nej du ville ju hoppa ner,nej hoppa inte i sängen du trillar ner då, nej plocka inte ur allt ur mammas väska, nej rör inte mammas plånbok,. nej plocka inte ur allt ur mammas plånbok,nej riv inte sönder mammas presentkort....
...nej nej nej nej nej...

jag känner mig som en sån där mamma jag aldrig skulle bli-
en nejsägarmamma;(

Inga kommentarer: