måndag 23 januari 2012

duktiga tjejen*

alltså hon är såå roligt brumis-
idag när jag hämtade henne på dagis satt hon och åt smörgås och sjöng ekorrn satt i granen
förskoleläraren bara skrattade och sa:-ja de märks verkligen när Ofelia är här ! Det är som att vi har sagostund hela dagen-hon bara sjunger och sjunger !

Hon sjunger verkligen hela tiden;)
och hon är grymt duktig,om jag får vara liite skrytig (och det får jag ju eftersom det är min blogg;) ) ha jag inte hört nån annan unge i hennes ålder sjunga så mycket och som kan i princip hela låten med ord och melodi och allt=)
har ju försökt ladda in videos men det går ju inte;P
dumt för det hade vart kul och spara på nätet så det inte kunde försvinna så lätt om det händer nått med datan;(
men så var hon liite senare med och gå-de brukar ju säga att de koncentrerar sig på olika saker och för brum var det talet;)
på sistonde har hon börjat leka med sin sparbössegris massa
och idag har bytt blöja på den halva kvällen
-Gisen lukta bajs ! säger hon hela tiden haha och ska byta
och -Gisen ha klänning !
och så försöker hon dra på grisen en body;P

gisen*

sen skulle gisen äta och brum skulle såklart mata
-giisen äta maut !

och sen var den trött och skulle sååva
så hon tog och bäddade ner den i sin myshörna
-gisen sååva !!gisen täcke !!

så skulle vi va tysta och hon viskade när vi gick ur rummet:
-giisen såve !

och så gav hon sig på sitt andra offer;)
-ashton lukta bajs !


underbara unge*

1 kommentar:

Elina sa...

Klart du får skryta, huuuur mycket du vill :-) Jag kan förresten tänka mig att hon är duktig, sångfågeln :-) Hihi!