fredag 20 januari 2012

vad jag vill bli när jag bli stor?!?*

va tusan ska jag bli när jag blir stor??

det är så j*kla svårt det där
och det går inte en dag då jag inte avundas alla mina vänner som bara bestämt sig för vad de ville bli,pluggade och nu är det och trivs!
varför kunde inte jag vara mer av den beslutsamma karaktären;P

jag vill lite av allt
förskolelärare,administratör,marknadsföring,författare,journalist,fotograf etc
på sistonde har tandsköterska,sjuksköterska,ekonomi etc tom kommit på tal
allt för att jag ska göra någonting-vad som-bara jag har normala arbetstider och normalt betalt..

jag kan tänka mig och plugga
helst på distans eller väldigt nära..
och helst inte i 4 år men om det är det som krävs så visst..
bara jag VET att det är rätt för sen kan jag liksom inte ångra mig..

och jag måste bestämma mig snart..
ligger tom sömnlös om nätterna över detta dilemma..
vad vill jag? vad kan jag? vad är möjligt?

tänk vad lätt det var när man var liten-
då skulle jag bli författare-
fast inte förrens jag vart arkeolog och FBIagent förstås;)

Inga kommentarer: