lördag 23 juni 2012

midsommarafton2012*

midsommar igår började ju inte så bra
brum vaknade ju med feber;(
milla och jonas lämnade av sängkläder vid elva och även sin termometer eftersom min alltid försvinner och dessutom är oduglig 
vi skulle gått upp till Lönnemohagen och dansat lite med de andra men brum blev dålig igen i den vevan och jag tog tempen 39,2 och då fick jag inte in den riktigt i örat;(
sömn och alvedon istället
skulle vi inte vart här hade nog hela midsommar blivit inställt för oss där och då
men här väntades gäster och mat och grejer så det var bara och hoppas på det bästa

inga bra midsommarbilder blev det på snorpan i vart fall;(
men hon kryade på sig lite efter vila och tablett

vid fyra tiden anlände gästerna

det blev ingen obligatorisk familjebild i år;(
bara några galna på mig och brum


alla underbara barn!!
och hundar;)
minstingen*

stora brudarna;)

busungarna*
glada lilla trollunge*


skeptisk tildefis*

det började ju som sagt regna;(
så presenningen åkte upp så vi höll värmen och var torra=)
nypotatis och gräddfil med gräslök och dill och grillat!!
kidsen invigde brums nya bord och de fick plats jättebra-
var lite rädd för att det var för litet men de ha så små rumpor så det gick bra;)

kidsen somnade snabbt och väldigt smärtfritt tycker jag
annars brukar de hålla låda halva natten men inte igår
de små somnade först-
jag nattade iofs brum i 45 minuter i vår säng men de är inte ovanligt och det gick bra
sen satt de stora tjejerna och kollade på film och mös och så kom tilde ut och sa att hon ville gå och lägga sig;O
kalas smidigt!

jag gick och la mig strax efter tolv men de andra satt och mös till nästan halv tre;)

och ÄNDÅ uppe pigga och alerta lagom till kidsen vaknade;)
inte brum då-
henne fick jag väcka till slut
klockan var 20 i 11 och alla hade ätit frukost och jag började bli orolig;)
men hon sov så gott;)

väldigt harmonisk när hon vaknade
och betydligt mindre feber=)




1 kommentar:

Elina sa...

Stackarn, men ni verkar ha haft en mysig midsommar iaf, så kul och hoppas iaf Brum är feberfri nu? :-)

Haha, okej, men åldern är ju faktiskt bara ett par siffror på ett par papper :-) Kram!