torsdag 10 oktober 2013

babysim? *

jag har funderat lite på det här med babysim

när Brum var ett litet yngel fanns det inte i Ronneby och på den tiden var jag inte så mycket om och kring mig så jag hade inte så mycket tankar på att vidga våra vyer heller
det fanns nämligen i Asarum men det kändes som alldeles för långt och osäkert att pallra sig till så vi hoppade det
på den tiden hade Daniel dessutom Tarketthallen att till gå så vi åkte och badade själva med henne jätteofta och hon älskade det
brum ,6 månader, första gången i ett par badbyxor;)
jag som tyckte hon var en plutta-Norpa är betydligt mindre

nu får man inte använda Tarketthallen längre och den bästa dagen för oss och åka och bada är måndagen men då har de flesta badhus stängt sina varmvattenbassänger pga babysim
(inte vägga dock tror jag så vi ska prova det nån gång, hör bra om det)
så nu fundera jag starkt på om Norpa inte skulle gå på nått sånt

egentligen känns hon lite stor nu
som att i skulle gjort det innan men det hade ju inte gått för hon var ju lagom mitt i sommaren och då var det ju inget
en underbar mamma i föräldragruppen ska gå i Karlskrona med sin lille pojk och jag funderar på och hänga på
Daniel Snålström tycker dock att det är lite dyrt och onödigt
så jag kan inte bestämma mig

hur gjorde ni?
vad tyckte ni?
vad det det bästa ni och bebis nånsin gjort?
kunde ni levt utan det?

TELL ME!!!!

glad badande Brum-bebis och pappa


2 kommentarer:

Anna R sa...

Vi gick inte på något babysim... Jag kände nog mest att "äsch, jag väntar hellre till albin är större och förstår mer, då blir det roligare för oss båda". Så jag vet inte vad jag kunde ha tyckt om vi skulle gått på det innan. Kanske skulle det var jätte kul, eller inte. Sedan tyckte jag att det kostade mkt för väldigt få gånger. Sedan skulle det bli bökigt för mig att åka till den simhallen som inte lligger i samma stad när vi vid den tiden hade och har just nu bara en bil och den har sambon. Men jag ångrar inte att vi skippade det. Jag tänker fortfarande att det kanske känns roligare för oss båda när han är större. Sen handla det även om säkerhet som man lär sig. Är man ofta ute med båt tex så är det ju bra att gå på babysim. Men vi som är ute en gång om året kände lite sådär...

Anonym sa...

Onödigt! Dyrt för allt böj. Man är bara 15 min i vattnet