torsdag 10 oktober 2013

brums förskola*

ikväll har Brum och jag haft lite mamma/brumma tid själva hemma hos mamma/momo
känns som att det är rätt viktigt att vi har det ibland hon och jag=)
Norpa får ju sin tid när Brum är på förskolan
men Brum har ju inte tvärtom;)

innan Norpa kom sa jag att Brum kommer att få göra som hon vill med förskolan när vi är hemma
jag ville/vill absolut inte att hon ska känna att hon blir åtsidosatt eller att det bara är lillasyster som får vara hemma
hon var ju dessutom rätt fientlig mot förskolan innan Norpa kom och vill inte gärna vara där men det var hon ju tvungen till oftast eftersom jag hade jobbcoach och innan dess utbildningen

men det var som att vända på en hand efter att Norp kom
Brum tycker nog att det är riktigt skönt att få komma iväg lite och leka med andra barn och bara vara Brum lite
för även om jag sysselsätter henne rätt bra här hemma med lera,pyssla,måla,pärlor etc etc
och även om vi åker iväg och träffar andra barn och är på Öppna förskolan ibland
så känner jag att just Brum är ett sånt barn som vill och behöver vara på förskolan ibland=)

så jag är glad att jag inte sa upp hennes plats som jag funderade på
hon hade nog blivit tokig på mig
som det är nu kan hon ju välja-
hon kan ju fortfarande vara hemma en dag då och då om hon hellre vill det-
än så länge har hon inte valt det haha men möjligheten finns;)

jag tror dock att det är väldigt olika det där och att barn har väldigt olika behov
brum är extremt social och rastlös och det är verkligen stimulerande för henne och leka av sig på förskolan=)

tänk vad man går och oroar sig för innan som inte ens blir ett problem sen;)
en egobild från Brumlan;)

Inga kommentarer: