onsdag 9 oktober 2013

rytmik för kidsen*



när brum var liten gick vi på babyrytmik några gånger
hon var inte överentusiastisk även om hon inte misstyckte
 så när jag slutligen lyckades sätta eld på min väska precis när sången börjat en gång 
så kände jag att hon nog inte blev jätteledsen när vi inte riktigt nöt gå dit flera gånger;)

på den tiden vet jag inte om småbarnsrytmik, alltså rytmik för lite äldre barn än just pyttebebisar, fanns men jag var inte medveten om det i vart fall
inte för att jag hade nytigt gå dit efter mitt lilla bål bestående av Barbapapaväska
men ändå

anywhoo..
norpa har introducerats i samma värld såklart
hon testade först småbarnsrytmiken och sen babyrytmiken

det var samma kvinna och så många som NOLL ljus denna gången;)
hon minns nog inte mig..hoppas jag..hur man nu glömmer att nån försöker tända eld i kyrkans hus..

Norpa tyckte i vart fall att det var väldigt spännande
första gången vi var på småbarnsrytmiken bara tittade hon storögt på alla barnen som sprang och kröp kring och hon var helt betagen av att såå många "stora som storasyster" kunde härja tillsammans;)
när tjejen började spela gitarr och sjunga blev det om än ännu bättre;)

gången efter var vi på babyrytmiken istället 
och det gick hem också men jag kände att hon nog passade bättre bland de lite större
det är så skönt och komma iväg lite för en rastlös mamma också och serverad frukost för en tia är verkligen en lyx när man är småbarnsförälder;)

det som är bra med småbarnsrytmiken är dessutom att om den stora storasyster mot all förmodan skulle vilja hänga hemma med mamma och lillasyster istället för förskolan så kan hon hänga på=)
hon hade nog gillat det men hon har rytmik på förskolan samma dag så det är inga höga odds på det;)

tisdag-babyrytmik
torsdag-småbarnsrytmik

men igår blev det inget för Norpa hade ju feber
och det ser inte jättelovande ut inför imorgon för hon är lite hängig även idag




1 kommentar:

Mli - Mamma till Elton ♥ sa...

ja testa det :) Jag beställde hem silkespapper på tradera för en billig peng. Lycka till!