måndag 27 februari 2012

att ÅÅÅÅka bilen*

idag har vi ju som bekant hängt hos fia och småbrudarna;)

och en promenad på väg hem-
här ska kilona rasa haha
synd bara att ungen inte vill sitta i vagnen utan ska gå själv-det blir ju inte direkt nån powerwalk då..
men å andra sidan är det påfrestande på sitt sätt så nått ger det nog haha
hem och vila och käka innan gympan

sen åter en promenad-fick snilleblixten att vi skulle gå till gympan..
har sagt innan att de är sanslöst och bo så nära och alltid köra..
det började snöa på vägen dit.......

och vantar är ju fullkomligt livsfarligt och ha på sig-
de bits nog eller nått;P

brums idoler;)

gympa!!

bus*



och sen skulle vi ju hem
då fick jag åter en snilleblixt att vi skulle gå om rosa kiosken och handla mjölk så slipper daniel på vägen hem från jobbet
BAD IDEA!!!!
det är första och sista gången vi går till gympan det är ett som är säkert!
ingen mjölk fanns det heller för den var givet slut;(
brum fick en tetrafestis med mjölkchoklad för och hålla sig lugn men det hjälpte inte-
om hon hade vart på gympa innan var det definitivt min tur nu!
hon grät,skrek,hängde ut ur vagnen och klättrade och sparkade och slog
sista biten skulle hon gå själv men det var roligt i typ 2 sekunder-hon ville bli bärde
och detta tjat om bilen!!
-ÅKA BILEN!!Ååååka bilen!!! 
har vi skadat henne så genom att ta bilen korta rundor???
hon tom försökte springa in på folks tomter och pekade på andras bilar
när jag frågade henne hur hon ville ha det pekade hon till slut på ett hus:
-gå in!
-men ofelia vi bor inte där, det är nån annans hus!
och ni som vet hur vi bor vet att hela vår gata är en uppförsbacke där vi givetvis bor i slutet och redan utan vagn och unge flåsar man som en gnu
jag hade blodsmak i munnen och sista biten tryckte jag ner ungen i vagnen och sprang med hennes skrikande och sparkande..
jag orkade inte mer-totaltknäckt mamma liksom
vrålade gjorde jag också-kul med tanke på att det inte alllls är lyhört här och varenda granne förmodligen hörde mina svordomar

nu så här i backspegeln vet jag ju att det var för att hon var trött och frös
även om båda de problemen lätt hade lösts om hon bara kunde sitta i sin j*kla åkpåse i vagnen med en filt och VANTAR!!!
och jag har lugnat ner mig..liite..
hon sover nu...
och vi går ALDRIG mer till gympan-vi kör!!
-ÅÅÅÅka biiilen!!!

Inga kommentarer: