söndag 12 februari 2012

mello,pratgladis&mat*

idag har vi en riktig tjatterbox här hemma
sen hon slog upp sina vackra blå har hon pratat och pratat
det är så roligt för man hör verkligen vilka uttryck man använder mest själv
har ju inte tänkt så mycket på det innan hon började prata haha
-jag vill inte!-Jag gillar inte!-Jag mååste....!-Så e de!-Miiin!!-De ä de!

eller som nyss:
-nusse borta!nusse tadit vägen?fela mååste nussa!!


idag ska vi till leklandet
har ju bara varit på Leos lekland i Växjö så det ska bli jättespännande och kika in Karlskronas=)
min underbara kusin Anna och hennes Jocke som undrade om vi ville hänga på
klart vi vill!!
få se om jag släpar med mig kameran in-det var rätt jobbigt sist..
och nya mobilen e jag ju livrädd att den ska gå sönder..hmm..vi få se=)

igår hade vi middag här hemma
med avancerade gäster i form av mamma och lillebror haha
bjöd på potatisgratäng och fylld fläskfile och det var mumsigt!
blev masssa över dock för gästerna mådde inte så bra
(kaaan de va nån som smittat de;P)
synd att jag tinat upp 15 muffins som efterrätt då;)
det tyckte dock inte daniel som i sann laganda slukade 14 av de;)

och så kollade vi på melodifestivalen
vilken skillnad från förra veckan
absolut inte nån självklar vinnare och dåligt överlag
fanns typ ingen jag kände skulle vinna
inte för att de inte var bra sångmässigt lr så men vi måste faktiskt tänka på vad som sticker ut lite och vad som är unikt-man kan inte skicka ner samma jäkla skräp år efter år och som dessutom låter likadant som någon annan låt;P
nä, tacka vet jag förra veckan;)


Inga kommentarer: