lördag 14 november 2009

fan va ja e rädd..

shiit vad jag är rädd alltså
rädd för allt som håller på att förändras
rädd för allt som inte kommer att vara som alltid innan
rädd för att det inte kommer bli annorlunda bra
mest rädd för mig själv egentligen
-
rädd för att jag är annorlunda
tänker annorlunda prioriterar annorlunda
det är bra..jag behöver det men det är läskigt
-
rädd för allt som kommer att vara annorlunda nästa år
inga spontan utflykter som varar så länge man vill
ingen midsommar på öland med ihopknölat tält och blöta sovsäckar
ingen sweden rock med hårdrocks männskor och svin kalla nätter och öl under husvagnen och söndriga brasse stolar och skratt skratt skratt
inga nätter instuvad i bilen på en parkering i halmstad
och inga sovsäckar under bar himmel
inga nattliga bad med australenare och inga torra baguetter på ett fullproppat tylösand
inga våghals nätter en vanlig onsdag med obligatoriska foto posningar i Gunzels lägenhet
inga sena nätter med skorna i näven och nakna fötter mot asfalt en tidig söndag morgon
inga tripper till Kärleken eller upphittade plånböcker eller norrmän på parkeringar
inga sällskapsspel i villa områden med dåliga förlorare och Danny lookalikes
inget smutsigt hår,chilinötter i näsan eller otvättade Rolling Stones tröjor
inga fake tatueringar och hoppandes framför Joddla eller backstages pass med Petter
inga sandbröst eller Jet flaggor
-
och det är bra
det är ett naturligt steg i mitt liv
ett kliv in i vuxen världen
ett stort skrämmande kliv
förhoppningsvis kommer jag inte sakna allt det där
jag kommer att se tillbaka på det
och minnas varenda sekund av det
med ett leende på läpparna
och med vetskapen om att jag har gjort allt det där
jag var där
jag levde då
och jag lever nu
bara annorlunda
med mer erfarenhet
med viktigare saker i mitt liv
och det är så välkommet,så önskat,så unikt
vi lever nu

7 kommentarer:

Unknown sa...

Mm det är sant.. det va hemskt mina 2 gånger kan jag säga.. :-(

hanssonfamily sa...

Jag lever mitt liv ""nästan likadant som innan"" har vart på flera fester,,ända förändringen e att du puttar nåt framför dig på hemvägen!!!!!!=)=)=)det bästa som finns!!

kanske jag med ska släppa mitt blonda hår nu över vintern,,blev inspererad här,,=)=)

elin sa...

ja sara e duktig..hon borde jobba med det, tror jag ska anställa henne nån kväll nu!!!haha

Unknown sa...

Klart det är värt det, alla gånger.. :-)

Linda sa...

Va inte rädd Emma.. men förstår såklart att de e mycke som snurrar i tankarna! =) Ja lever oxå som innan (nästan), ingen större förändring =) man växer snabbt in i " det nya"..

Emma sa...

Grattis Emma ;p

Jessika sa...

Naaaw de känns i heeela mej när ja läser de här emsis.. Vi har såå massa många me minnen... saker vi gjort tillsammans som vi aaldrig kommer att glömma... de va en del i livet o nu e de dags för nästa steg... de e lycka hjärtat... ;)