onsdag 10 mars 2010

glukosbelastning och sånt;)

japp då var det barnmorskedags idag
och glukosbelastning..
var väl inte så orolig innan men började bli lite smått när jag kom dit
för TÄNK OM liksom;P
det var bara jag som skulle sitta där själv i två timmar
så jag fick bedriva tiden med och läsa mama tidningar
riktigt äckligt var det och få ner hela de där glaset med sockervatten;(
halsbrännan blev ju inte direkt bättre;P
resultatet var bra i vart fall
låg på 8,2 och 10 är maxgränsen..
PUH!!
och så mätte vi magen
jag trodde faktiskt inte att det hade hänt någonting sen sist
för det har inte sett ut så
snarare känns det som att jag blivit mindre
men det handlar väl om att jag vant mig helt enkelt
för 3 centimeter hade den växt
låg fint på min lilla kurva
som dock ligger höööögt;P
hjärtljuden var lägre eftersom Molle tog en liten nap just då
140 ungefär brukar ju ligga på 153-158 annars typ men de är ju så olika sånt där;)
och så kollade vi järnvärde och blodtryck och de siffrorna är väl aldrig så lyckliga som de borde
110/60 i blodtryck
-men guu va bra det e ju högre än sist(90/60) vrålar jag
-nä emma de e inte "bra" de e fortfarande lågt menar barnmorskan;P
och järnvärdet hade gått upp till 112 från 109
och de är ju fortfarande lågt men jag gör ju så gott jag kan mot det så det går ju åt rätt håll i vart fall=)

sliten;P

efteråt handlade jag frukost och drog hem till mams som var ledig idag=)

om man börjar tro att det är vår ute så är det bara till och pallra sig hit
så förlorar man hoppet in a heartbeat;P

snö snö snö och is is is;P

resten av dagen har ägnats åt och packa ihop saker och rensa ur mitt rum

och stuva in i bilen och sånt så att vi kan börja flytta till helgen

YIPPPI!!

för jag kanske inte nämnt det men lägenheten är nästan klar weeee!!!



Inga kommentarer: