tisdag 23 mars 2010

kvinnligt!!

jag blir så ruuuskigt trött på alla de där uttalanden om kvinnor
som bla Anka och nu Montezami gjort på sistonde
främst för att min karl inte är sen med att återberätta i detalj vad de tycker och tänker och anser och gäärna lägger in egna ord i det där
men mest för att det är helt sjukt
vaddå att kvinnan ska behaga mannen och göra allt han vill
och dessutom göra det halvnaken och i högklackat med nymålade naglar
helst ska det där inte kosta något heller naturligtvis
när mannen kommer hem från jobbet ska vi lyckligt stå där på givakt
med mat färdig, fluffiga kuddar (med tofsar;P ),dukat och städat och i nyblekt hårsvall
det är som att jag skulle tvinga daniel att bära röd sjalett och bruna linser och kajal
och springa runt och halv läspa i dreads och brunbränd kropp
varje dag jag kommer hem från jobbet
eller han skulle tvinga mig vänta innanför dörren med bullplåten i högsta hugg
iklädd ett blommig förkläde och världens urringning åter igen bruna linser
och pratandes lite halv drygt och som om jag läste från ett papper
samtidigt som jag har ett jätte smil på läpparna
nää...
i vår familj är det mina rosa mysbyxor med pandor på, flåttigt hår,en mage som står rätt ut och påsar under ögonen som gäller
daniel kör på band tshirt,kallsingar och strumpor!?!
och hur mycket vi båda kanske skulle vilja ändra på det där ibland
så vet vi att det är så verkligheten fungerar
välkommen till sverige liksom;P

2 kommentarer:

Cissi sa...

Ha ha!

Bra skrivet Emma, you go girl! Fast en bullmamma kanske du blir sen!
Jag bakar som bara den när jag är höggravid..... 4 dubbelsats med bullar har det blivit alla 4 gånger.... 160 st, pust!

Ha det bra!
Cissi

Unknown sa...

Helt rätt !! :-)