fredag 13 augusti 2010

dagen än så länge*

idag har vi träffat prällen inför ofelias dop nästa vecka
och det var verkligen en `prälle´
han var ung och pratade stockholmska och var hur trevlig som helst
plötsligt känner jag mig mycket mer engagerad än innan
och nu tycker jag tom att det ska bli roligt;)
*
sen köpte vi rosa sidenband tilldopklänningen
ofelia ska ha min gamla-
den är över 105 år gammal och det har döpts 3 ingrid i den innan ofelia
(ingrid bli hennes mellannamn)
såå roligt att de flesta i släkten har döpts i den-
hennes morfar o mina kusiner och hennes gamla farmor bla
sen körde vi hem till farmor och malte som har klänningen nu
och lämnade bandet och fikade lite
såå mysigt=)
*
på vägen hem visade ofelia några av sina vackraste miner;)

den sura minen och trycka ut underläppen minen

trötta ögon minen och slicka på stolskyddet minen

och den där uppgivna "sluta ta kort nu mamma" minen;)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Haha.. fanken va jag garvade åt sista bilden :-)

Unknown sa...

haha ja hon e för rolig;D