torsdag 5 augusti 2010

sprutor o mat o shopping*

hallu!!

idag har vi haft fullt upp;) vart på stan och inhandlat overall till brumliz på halva reapriset:O en fix för hundra spänn-helt sanslöst billigt juh=) och så lite smått och gott annat som lisette lurade på mig som var nytt men hon inte hunnit plocka ut än;) massa rosa eftersom folk frågade häromdan om det var en liten pojk;P

sen kom daniels mamma och mös lite med ofelia

och efter det var det dags för Ofelias spruta. Tre månaders sprutor ett i varje ben. och hon skrek som tusan men jag trodde det skulle vara värre efteråt för hon brukar vara så otröstlig när det är nått. nu var hon lessen asolut men hon blev mycjet lugnare när hon fick komma upp och vara hos sin mamma. så jag fick bära henne hem och köra vagnen samtidigt men det börjar jag ju bli proffs på nu;P

hon har knappt sovit på hela dagen och är väldigt kelig men annars är det lugnt än så länge-få hoppas på att hon inte får feber eller ont;P

5650 gram vägde hon och 60 cm lång var hon dockan;)

sen hem och tro det eller ej men jag har lagat mat=O
pastagratäng/mac and cheese-jag gillar ju att göra om recepten liite;P
lite för lite köttfärs blev det och lite för lite krydda men det fixar vi nästa gång=)

nu städar daniel och jag matar brums och strax kommer hans kompis hit=)

Inga kommentarer: