måndag 30 april 2012

dumlefluffet*


lovade ju och lägga ut lite recept på tårtan när jag blev frisk med;)
detta är dock INTE lchf;)

Dumlefluffet:
godaste jag typ nånsin smakat!!

180 gram dumlekolor
3 dl grädde

Värm upp grädden i kastrull. Det får inte koka.
Lägg i dumlekolorna(i mindre bitar om man vill, det gjorde inte jag och det gick jättebra ändå) och låt det smälta ihop i en "sås".
Ställ kallt i minst fem timmar, helst över natten.
Jag hade inte tid och vänta så länge så den åkte in i frysen tills den var riktigt kall och det gick också bra.
Den MÅSTE vara riktigt kall när du sen tar ut den och vispar den till ett härligt fluff!!

den hade jag på ett lager, på det andra hade jag chokladmousse.

Chokladöverdraget får jag återkomma till för min receptbok har fått fötter och jag hittar inte receptet på nätet nu:S


Inga kommentarer: