tisdag 24 april 2012

utemys&mitt livs värsta kväll*

igår vaknade jag precis lika hostig och snorig och förkyld som innan
men jag kände att vi måååste göra nått så vid lunch åkte vi till Millis

utelek är det bästa=)


bellabus*

min loppa leker helst i sandlådan som vanligt

-på mig på mig!! vrålar hon
och menar att hon eller någon annan ska ösa på henne;P



studsmatta med såklart;)

bustjejerna bråkade som vanligt från och till
för att vara bästisar som håller handen nästa sekund;)
syskonkärlek it is!

inburad*

under dagen mådde jag inge vidare
började må illa 
milla var världens ängel och lagade mat till oss
och sen var det ju gympa men jag kände att jag inte orkade;(
min mage brukar ge sig när jag är förkyld
men jag hade ingen aning om vad som väntade

kvällen var nog den värsta jag nånsin varit med om
värre än och föda barn haha
magsjuk,förkyld och början på öroninflamation
och en tvååring..
om jag hade haft nån vätska kvar i kroppen hade jag gråtit
men det hade jag inte..
tack gode gud att hon somnade brevid mig i min säng till slut
och att daniel slutade vid tio så han kunde hjälpa mig inatt
och idag och inatt igen och imån..
mitt livs pärs

och mitt i allt kaos-
när toagolvet flöt,sovrumsgolvet var nedkissat,ungen utan blöja-naken och galen,städsaker i hela vardagsrummet-
lutar hon sig ner över mig där jag ligger alldeles uppgiven i sängen
och säger:
-e de okey mamma?e du okey?
och mitt mammahjärta smälte i tusen bitar och jag bara dog
-ja, brumis, mamma är okey hon är lite sjuk bara!
-mamma ligga ner,fela mata,fela mata mamma välling!
Varpå hon lägger nusse och katten på mitt bröst och tar vällingflaskan och försöker mata mig
och där och då är allt liksom förlåtet
underbart ljuvliga smarta unge!!!!


4 kommentarer:

milla sa...

dom kan om de vill de små grynen=) krya på dig vännen!! hoppas det försvinner fort så vi kan träffas snart igen..kramar

Emilia - 16 år & mamma till Tatum. sa...

Hej, just nu har jag tävlingar igång på min blogg!

Hemlig vara ifrån mykidoo: http://eemijji.blogg.se/2012/april/tavling-2-vinn-hemligt-plagg-vart-250-if.html#comment
kilkudde: http://eemijji.blogg.se/2012/april/tavling-3-vinn-en-kilkudde-ifran-4mom-2.html#comment
& En valfritt kramdjur : http://eemijji.blogg.se/2012/april/tavling-4-vinn-ett-kramdjur-ifran-kramdjur.html#comment

Skulle vara superkul om du ville delta i någon av tävlingarna!

en chic mammas bekännelser sa...

härliga bilder som alltid, allt bra idag ? :)

Nina sa...

men usch, stackare! krya på dig!