måndag 30 april 2012

lchf kladdmuffins*

hittade ett recept på kladdmuffins som var helt ok
receptet hittade jag HÄR


Ingredienser:
  • 2 ägg
  • 100g Riktigt smör
  • ½ krm äkta vanilj (ren)
  • ¾ dl grädde
  • 100g mörk choklad (högprocentig)



jag använde mig av mörk choklad med lakrits i 
av den enkla anledningen att det var det jag hade hemma;)

Sätt ugnen på 175 grader
Vispa äggen så fluffigt som det går
Smält smöret och bryt i chokladen och rör tills det smälter

Vispa ner grädden och vaniljen i äggen, tillsätt chokladen och vispa ordentligt.

Häll i formar och in i ugnen i 6-8 minuter.



Låt svalna några timmar , gärna kallt.
(det gjorde inte jag och me det är säkert en fördel)


förmodligen ännu godare med grädde på=)

och mina formar var alldeles för stora så de blev lite platta;)
ta mindre formare;)


Inga kommentarer: