torsdag 17 maj 2012

frid i själen*

igår eftermiddag tog jag och brum oss en tur till havet/stugan när grabbarna höll på med altanen;)
stackars barnet fick låna min mössa för det var den enda jag kunde hitta i bilen och det blåste storm därute;/

känslan när man kommer ut mot havet är underbar-
man ser det på håll och lugnet liksom bara lägger sig
ro i själen
frid!

väl på plats år det där kluckandet så rogivande
får mig att tänka på när man var liten och sov i båten och låg och hörde hur vågorna slog lätt mot båten, det där kluckande ljudet som blir
nostalgi och frridfullt
havet är gudomligt

jag hoppas verkligen brum kommer känna likadant
även om hon antagligen inte kommer att växa upp på havet i en båt och ligga och lyssna på vågorna som jag och fredrik;)
hon kommer ju få växa upp i  stugan och det är ju också hav;)
och båt åkte hon ju redan sina första månader!!


Inga kommentarer: