tisdag 22 maj 2012

gomorr*

moorning
efter att ha haft en donna som sovit till halv tio och halv elva!! i fem dar nu 
var det svårt och komma upp idag
jag snoozade fyra gånger innan jag lyckades trycka av larmet helt och lyckligt somnade om
DET händer aldrig så jag blev rätt chockad när daniel frågade om brum inte skulle till dagis eftersom klockan var halv nio;P
hon sov lika lyckligt hon by the way;)


och fasiken vad det är svårt och klä ungen nu
det är ju vrålvarmt om dagarna
men dagis har skugga hela dan och jag har ingen aning om hur det där med solkräm funkar
ska de smörjas in innan?skicka med?har dagis kräm?
tjena oerfaren mamma;)
de är ju inte ute så mycket på brums avdelning vad jag fattat det som så då tycker jag det känns så konstigt och smörja in hela ungen och sen ska hon vara inne hela dan..
fast de är väl ute om det är sånt här väder får man ju anta;)

trädäcksbygget fortskrider om än saaaakta
robin skulle komma strax och så på lördag ska de väl sätta igång på riktigt
jag veeeet att det har varit och är en jäkla massa förarbete men ändå
det känns så seegt här när grannar och vänner bara slår upp sina på nån dag;)



2 kommentarer:

Sandra T sa...

Jag smörjer tjejerna på morgonen innan dagis, de är ju inget i vatten så då håller krämen hela dan.. O även om Ofelia inte e ute så mycke på sitt dagis e de ju bättre o smörja på morgonen än att inte smörja alls. ;)

Cissi sa...

Är jättesvårt med kläder just nu, jag frågade dagis om hur man skulle göra.. och de ville att jag först skulle smörja på morgonen och sen skicka med... tror att de är ute rätt mycket så här års..