tisdag 25 september 2012

Babybjörn bärsele*


När bebben dyker upp är en bärsele från Babybjörn helt klart ett måste.
När Brum var liten lånade vi en av Millis och den var verkligen guld värd.
Brum som aldrig ville ligga själv och hatade vagnen-älskade verkligen bärselen.
Jag hade hört massa om vilket märke som var bäst när jag funderade på och köpa en själv och skaran var rörande överens om att Babybjörn helt klart var bäst.
Billigare märken ska tydligen orsaka massa besvär med ryggen och det ville jag ju inte ha.

Och den var helt klart magisk. Jag kunde ränna runt en hel dag i stan utan att jag kände nått i ryggen, eller någon annanstans heller för den delen och Brum hängde som en kung. Jag kunde för första gången göra någonting i  hemmet utan att ha en gråtandes bebis- hon hängde nöjt på mitt bröst och sov.

Hur praktiskt var det inte och ha den istället för en vagn när man var på ställen med större folkmassor.
Alla marknader där man får putta sig fram med vagnen och är vrålfrustrerad- med Babybjörnen var det hur smidigt som helst.
Den följde tom med till Gekås Ullared en gång;)

För att inte nämna hur mysigt det är om man jämnför med och ha knyttet liggandes i vagnen;)

Den är såklart tillbaka lämnad nu och jag är på jakt efter en ny och det finns ju en hel uppsjö av sidor på nätet där man kan hitta dem.
Det är verkligen en djungel då det finns olika selar och olika färger och olika årsmodeller.
Har man hållt på sen 1961 vet man nog vad man gör;)

Här är en bra sida om märket BabyBjörn 
De har förresten allt för babyn- bla barnvagnar, bilbarnstolar, inredning och leksaker.


1 kommentar:

milla sa...

Meeen du får ju låna den igen......