torsdag 27 september 2012

pluggfunderingarna*

oron inför framtiden är ju konstant påträngande just nu..
inget jobb och akassedagarna bara tickar på
och egentligen vet jag ju vad jag vill göra-
jag vill plugga och hade redan gjort det om det inte var för att den utbildningen jag vill gå bara hålls i Umeå typ;(
men nu i och med graviditeten tänds ett litet hopp
förmodligen kommer utbildningen att dyka upp närmare och det lagom tills jag ska ut från mammaledigheten igen!!

blev nyss tipsade om en sida-
 och då tändes mitt hopp igen
vilken lätt sida att hitta på
inte alls lika krånglig som de jag letat på innan
lätt och hitta vad jag är intresserad av och i vilken form utbildningen är och var
jag är ju intresserad av distans utbildningar och kan då välja det direkt=)

att dessutom kunna få lönestatistik och framtidsprognos är ju livsviktigt
nu som vuxen tänker man ju inte längre bara på sitt drömyrke
utan snarare på vad som kommer att kunna ge ett jobb och löna sig och betala av studieskulderna sen

åhh de bådar gott inför framtiden trots allt det här
lyckad avslutning på kvällen kan man säga;)

Inga kommentarer: