tisdag 10 maj 2011

Lovely bones*

Buzzador
genom Buzzador har jag fått vara med och testa film tjänsten Lovefilm på internet
där får man hyra film och de kommer direkt hem i brevlådan och sen skickar du bara tillbaks dem när du är klar
jag har fått två i taget och kommer sammanlagt att få välja 4 stycken som jag kommer att berätta om här=)

ett av mina val var den här filmen

jag vet att den inte är ny men det kvittar för jag har velat se den sen jag såg bio reklamen;)

Handling:
Familjen Salmon lever ett helt vanligt familjeliv i 70-talets USA, men en dag förändras allt då dottern Susie försvinner spårlöst när hon har blivit mördad av deras granne George Harvey . Även om kroppen aldrig hittas, så går det snart upp för både polisen och de övriga familjemedlemmarna att hon fallit offer för en mördare. Polisen gör inga framsteg i jakten, så fadern Jack bestämmer sig för att själv försöka lösa gåtan.

                   Samtidigt vakar Susie som hamnat mellan verkligheten och himmelen på sin familj.

Den här filmen ger mig en lite krypande känsla av oro
oro över hur jag ska klara av att släppa mitt barn ur sikte i framtiden
oro över hur jag ska uppfostra henne rätt så att hon är trevlig och artig och väluppfostrad utan att sätta sig själv i fara eller utsätta sig för risker..
den väcker många tankar

och sorg..det är verkligen sorgligt;(
så mycket hon aldrig kommer att få uppleva

jag ger den 4 av 5 "emmor"
men vill ändå säga att det verkligen är "emmor"
jag gillar ju fantasy,konstigt, luddigt, rörigt och hemskt och det gör ju inte de flesta;)
död åt grymma hemska äckliga psykopater




1 kommentar:

Unknown sa...

svar: info@joannahalvardsson ska det vara såklart:)