söndag 15 maj 2011

prinsessan och grodan*

Buzzador
genom Buzzador har jag fått vara med och testa film tjänsten Lovefilm på internet

                                       där får man hyra film och de kommer direkt hem i brevlådan
                                                och sen skickar du bara tillbaks dem när du är klar
                                  jag har fått två i taget och kommer sammanlagt att få välja 4 stycken
                                                       som jag kommer att berätta om här=)

min film nummer 2 är den här-
Prinsessan och grodan!!

Handling:
Filmen baseras på folksagan Grodprinsen, och var till en början kallad Grodprinsessan. Filmen är en amerikansk Broadway-musikal som tar plats i de franska kvarteren av New Orleans under 1920-talet, med flickan Tiana i huvudrollen.

En prins vid namn Naveen från landet Maldonia förvandlas till en groda av den onde voodooprästen Dr. Facilier. Prinsen misstar en flicka vid namn Tiana för en prinsessa och hon kysser honom för att bryta förbannelsen. Men istället för att bryta förtrollningen förvandlas Tiana själv till en groda. Tillsammans färdas de för att hitta den goda voodoodrottningen, Mama Odie, och på vägen möter de alligatorn Louis och den   hopplöst romantiske eldflugan Ray. (källa: wikipedia)

 JAG tyckte den var jätte söt
den var verkligen som en gammal klassisk Disney film
och det är de ju ont om nu för tiden
söt sensmoral och fint tecknad=)

åter 4 emmor av 5 möjliga

1 kommentar:

Annika sa...

Den måste vi se!
ps: va roligt att du är med och tävlar!