tisdag 12 juli 2011

inkräktare

vi har inkräktare i vårt hem!!

häromkvällen skulle jag ner i källaren och duscha
jag skulle bara hämta en handduk i torkrummet
och där stod den-
precis under mitt handduksskåp
stor och otäck och faaarlig!!
jag kunde inte kasta nån bok på honom för han satt under en kant
så jag sprang upp till daniel och bad honom ta den
han rusade ner i källaren och tog lååång tid på sig
sen kom han upp och sa att nu var den tagen
jag kontrollfrågade hur den såg ut och han erkände att han inte hade hittat den
DEN ÄR BORTA!!!

nån kväll senare går jag ut i köket
håller på och trampa på nått jag tror är skräp
går in och ser i ögonvrån hur nått stort svart ilar förbi i hundranittifart
jag hinner se nått svart susa in under kylskåpet
typiskt;( 
nu har vi två bestar-
en på varje våning;(

daniel dödade en i tvättstugan med
en stor med stor kropp och tjocka ben-
jag får rysningar och känner att jag har inkräktare i mitt eget hem;(
what to do????

Inga kommentarer: