tisdag 12 januari 2010

inventering & graviditet

hallu=)
idag har vi haft inventering;P
det brukar vara kul men idag var det bara drygt;(
det var alldeles för tidigt och jag mådde såå illa;(
och sen efter det var jag hemma hos min barndomskompis Johanna och hennes tre kids;O
och lille bebis i magen som oxå kommer i Juni antagligen;)
där ligger man i lä;)
jätte trevligt faktiskt var hundra år sen sist ju haha
**
igår var vi hos barnmorskan ju och kollade lite saker
hjärtljuden var jättebra och låg på 150 typ
men det var svårt och lyssna för kickern vände och vred och sparkade runt som tusan;)
vår slöa lilla bebis har blivit en liten ligist;)
allt var bra med den och liite sämre med mamsen;P
barnmorskan sa att jag såg så smal ut i ansiktet och undrade om jag hade gått ner
och var orolig för vikten..
hade dock gått upp ett kilo så snart snart är jag tillbaks på min grundvikt som jag hade innan jag blev gravid;)
och så hade jag superlågt blodtryck
så jag måste vara försiktig när jag reser mig så jag inte svimmar och ländar på magen;P
jag har ju alltid lågt men det var tydligen värre än vanligt
och så var det det där med blodvärdena
kunde ge mig fan på att jag skulle åka på järntabletter
och visst..
min mage som redan är fucked up=((
**
ikväll är det ett väldigt litet gympa pass i magen
och tyvärr har h*n lyckats hitta en punkt att sparka på där det gör så in i helsikes ont
hugger till som om nån sticker mig
jäkla busfrö- och jag som var rädd att h*n var slö;P
**




2 kommentarer:

Unknown sa...

Vad söt magen blivit :-) rund! Hihi..

emmy sa...

tipsar om blutsaft istället för järntabletter! Mycke snällare mot lilla magen=)